Setiap rezeki itu datangnya dari Allah. Kalau kita jujur dengan apa yang dilakukan, Insya-Allah Tuhan akan beri ganjaran sebaiknya.

Apa yang penting sentiasa berusaha, jangan malas dan dan sentiasa bersangka baik dengan orang lain dan menjaga hubungan dengan Allah.

Seperti perkongsian seorang usahawan yang juga seorang mekap artis popular di utara tanah air.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MUABELLAZ (@muabellaz) on

Menggunakan nama MuaBellaz di laman Instagramnya, hasil kreativiti dengan mencari rezeki mencantikkan orang lain terutama bakap pengantin sangat dikagumi.

IKLAN

Namun kejayaan tidak datang bergolek seperti apa yang dikecapi sekarang. Menurut Bella, siapa sangka dirinya dulu dihina hingga pernah diejek dengan panggilan yang tidak menyenangkan. Namun dia percaya rezeki Allah itu luas.

Berkat tidak pernah berputus asa dan rajin melakukan sesuatu yang disukainya iaitu mekap, akhirnya dia berjaya menempatkan namanya sebarai jurusolek popular. Biarpun ketika menceburi bidang ini dia tidak ada ilmu yang sepatutnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MUABELLAZ (@muabellaz) on

“Rezeki Allah tu luas.. Percayalah
Siapa sngka.. Dlu sy dihina.. Oii pompuan hg makeup mcm TAIK… muka xelok pon
Pulun make-up sdgkan xdk ilmu makeup

“Mcm² viral sy sini.. Sy diam sedikit pon xdk maki3 atau apa.. Sbb sy percaya rezeki kita Allah yg punya dia lah nk bg dialah nk tarik.. Redha doa sabar banyak2..skrg sy cua buktikan..

“Sy pon nk berjya mcm org lain.. ..haih nk tuliss tkut pjnga sgt hehe. Smpai lani pom masih ada yg xsnng tgk kita.. Alahaii… Weyy tak sabaq laaa nak masuk ke rumah titik peluh sendiri ni…

“Ya Allah.. Insyallah tgh dipercptkan siap sebelum bersalin nk siap hehhe…rumah ni lain maciam sikit sbb kami buat sikit2 start beli tanah smpai sedebukk (sebijik) ni nk buat.. Yg lain byk beli kami buat homestay…

“Yg ni kami rasa paling xsbaq nk duduk.. Sbb ada 8bilik 4bilik air. 2 ruang tamu
Dapur kering, dapur basah besar bg kami….

“Insyallah nk buat kolam dkt budak3 tu hehhe.. Tpi size sedrhana jaa.. Skrg tgh naik pagar umah.. Ishh xsbaq aihh.. Kami doakan hampaa dimurahkan rezeki berjya dunia akhirat.. Menjdi org yg baik untuk smua org.. Aminn

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MUABELLAZ (@muabellaz) on